Shop Mobile More Submit  Join Login
Vengeance Of The Tongue by moefoe Vengeance Of The Tongue by moefoe
This is the wierdest drawing i've drawn in YEARS!!..

Ok how i got the idea for this is seriously corny.. but well,.. Was in the train listening to METALLICA and doodling in my sketchbook. Then i noticed this guy with his friends entering the train. I noticed their also quite noisy.. As i was drawing, one of them shouted "F**K".
All of a sudden, this image came to my mind.. (this drawing).. Hahah.. Weird.....

Simple concept here..
"Don't foul-mouth,.. or you'll look bad.. literally.."

Well,.. it took me about 1 hour to sketch it out,.. inclusive of re-drawing and re-drawing.. haha..
Total.. it took me a 1 solid day to complete..

Well,.. have fun.. squirming!.. haha
Add a Comment:
 
:icondeveboo:
devEboo Featured By Owner Jul 22, 2013
I had a customer like that last week. Unfortunately, he didn't drop dead, shame. Very macabre, lucid, extreme, and wild. Amen to the Twilight Zone. Thanks for sharing. Cheers. Nod +fav Heart 
Reply
:iconhunterking:
hunterking Featured By Owner Aug 29, 2010
wowee thats one crazy tongue there if ya ask me
like throwing up meat balls
that tongue and this tongue should box it out if ya ask me [link]
Reply
:iconmoon-of-the-solstic3:
I LOVE this. Completely fantastic!!!!
Reply
:iconkayaki-chan:
Kayaki-chan Featured By Owner Dec 25, 2007
dude, i just HATE when that happens. SUCH a nuisance.
Reply
:iconjidaneobsidianclaw:
JidaneObsidianclaw Featured By Owner Aug 28, 2007   Digital Artist
OW!!! Oo
that must hurt...but nice pic anyway
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Sep 25, 2007  Hobbyist Digital Artist
yeah.. hehe.. thanks.
Reply
:iconvortexdragon36:
VortexDragon36 Featured By Owner Jul 7, 2007  Hobbyist General Artist
Hahah, I just thought of something. This kind of reminds me of the lizard man Kaiman in Dorohedoro only reversed. XD

Anyways, I love this concept. If only it actually happened to those foul mouthed people... it'd be neat to see an alien-lizard-freaky tongue explode out of their head. 8D
Reply
:icondarcyfreak:
darcyfreak Featured By Owner Apr 16, 2007
That is the reason you should brush night and morning!!
Reply
:icontotalyawsome:
totalyawsome Featured By Owner Mar 20, 2007
awsome, that has happened to me before, it takes a while to recover
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Mar 21, 2007  Hobbyist Digital Artist
BWAHAHA!!.... coolest!!!!!
Reply
:icontotalyawsome:
totalyawsome Featured By Owner Mar 20, 2007
awsome, that has happened to me before, it takes a while to recover
Reply
:iconpsychocatalyst:
PsychoCatalyst Featured By Owner Feb 19, 2007
This. is. beautiful.
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Feb 23, 2007  Hobbyist Digital Artist
Ah... thank you!
Reply
:iconr3deyejedi:
R3dEyeJedi Featured By Owner Dec 15, 2006  Professional Digital Artist
This is one sweet sketch, i like your style and the idea behind this!
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Dec 15, 2006  Hobbyist Digital Artist
Haha.. thank you.
Reply
:iconallie-m:
Allie-M Featured By Owner Oct 31, 2006
my gosh,this is one of the most amazing tings I have eva seen...........:O
the whole consept and the detail just blows me away~ :heart:
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Nov 3, 2006  Hobbyist Digital Artist
Hahaha... oh my.. Im abit shocked to know you're liking this work.. haha.
Coz, looking at your own work.. ur more of a cutesy person.. hehe..
This seems a bit too vile.. haha

But no matter,.. thanks..
I hope many others will like the concept just and u did.

Thanks for popping by!
Reply
:iconallie-m:
Allie-M Featured By Owner Nov 4, 2006
cutesy blah... sure imma whacked happy person
doesn't mean I don't like bizzarre
I'm all for these weird things
horror is my fav :D
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Nov 11, 2006  Hobbyist Digital Artist
Coolio babe... haha.. hope to see some wild horrorific works ya?!
Reply
:iconcady22:
Cady22 Featured By Owner Aug 9, 2006
i really like this, its weird, which is a good thing!
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Aug 10, 2006  Hobbyist Digital Artist
haha... Indeed it is a good thing.

That has been the main theme of my works.

Weirdism.. hehe
Nice to know you liked it.. hehe
Reply
:iconcurly-gurly:
curly-gurly Featured By Owner Aug 9, 2006
oh thts just frigging awesome!! wht an imagination! the details are just amazing in this.. though i think the left eye of the 'tongue' monster looks just a liiil flat..
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Aug 10, 2006  Hobbyist Digital Artist
hmmm.. every works has its flaws. That could be one of 'em?.. i believe there's plenty more. hehe

Well,.. what's more important is that you liked the work for its execution, idea and details. Yahaha...
Nah,.. ain't braggin' though... but it seems this is my best work.
hehe.. well,.. really am pleased you liked it.

Hope to please u further with more upcoming weird works of mine.. hehe
Reply
:iconcurly-gurly:
curly-gurly Featured By Owner Aug 10, 2006
haha.. awesome reply! well it could also NOT be a flaw.. that 'flat' eye somehow makes the monster look even more retarded which adds to the mood doesnt it? ;)
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Aug 11, 2006  Hobbyist Digital Artist
haha.. well.. weird works draws strange and weird replies. haha.. aite.. true true..
Reply
:icontsuki-lime-chan:
Tsuki-lime-chan Featured By Owner Jul 28, 2006
wow
Reply
:iconrixshaw:
Rixshaw Featured By Owner Jun 30, 2006  Professional General Artist
That's gotta' hurt.
Reply
:iconbatchelli:
Batchelli Featured By Owner Apr 9, 2006
haha!!!!11 That's wicked man!
WELL DONE! :clap:
:wave:
Reply
:iconfusedsscraps:
fusedsscraps Featured By Owner Apr 8, 2006
holy shit this is awesome
Reply
:iconxtodayxxxisxxxdeadx:
XTodayXxXIsXxXDeadX Featured By Owner Jan 20, 2006   Photographer
that is fucking TIGHT...great job!
Reply
:iconblack-sepulture:
black-sepulture Featured By Owner Nov 11, 2005
Very well drawn, and the coolest idea if seen in ages
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Nov 11, 2005  Hobbyist Digital Artist
Ahaha,.... thanks. Let ur mind run free.. u'll be amazed by the amount of things that can pop outta ya head!
Reply
:icondarkcryptorium:
darkcryptorium Featured By Owner Nov 7, 2005
This is awesome...! I like it very much... You did well for this one!
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Nov 7, 2005  Hobbyist Digital Artist
Aha.. thanks.. appreciate ur comments.. hehe
Reply
:iconsonofput:
sonofput Featured By Owner Sep 12, 2005
lovely idea
Reply
:iconjack22:
jack22 Featured By Owner Jul 20, 2005  Professional General Artist
Brilliant. Love it. You do amazing work! The detail is wow. And the idea is too awesome. :+fav: Looove it.
Reply
:iconchromophobic:
chromophobic Featured By Owner Jul 20, 2005  Student Digital Artist
That is such a wonderful piece! :+fav: I love your jagged lines. Brings it to life!
Reply
:iconbunbunmaru:
bunbunmaru Featured By Owner Jul 18, 2005
dam dam dam! i came with that idea first!!!! jk heh fn creative ! cool
Reply
:iconmaiblossoms:
maiblossoms Featured By Owner Jul 17, 2005
Oh my god! Great concept, drawn amazingly well! I love the details and the movement, and the poor guy's expression!
Reply
:iconanonymous-fwee:
Anonymous-Fwee Featured By Owner Jul 17, 2005
This is absolutely awesome! I love the details on the 'profanity monster' :P, A full version of the monster it self would be amazing. I keep on thinking of the whole 'Wolf in sheep's clothing' phrase when I see this. Very cool work, this would look awesome digitised (as people have said beforehand).

I especially like the cris-crossing pieces of skin with the human and the creature thing. Hope you do more work this great!
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Jul 28, 2005  Hobbyist Digital Artist
Appreciate ya comment man... cool... thanks!
Reply
:iconnexx:
nexx Featured By Owner Jul 16, 2005
.oh wow...stunning!!! :clap:
Reply
:iconlamia-jamalatar:
lamia-jamalatar Featured By Owner Mar 7, 2005
ROFL.
This is amazing. I love it.
:+fav:
If this happened every time profanity escaped my mouth, I do not believe I would be here today.
<_<
Fuck.
;)
-ash
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Mar 7, 2005  Hobbyist Digital Artist
Ahahah... Its just a a fucking weird idea that fucking popped up in my fucking mind!.. haha... woopsey!.. profanities!.. haha

Looks like another idea is brewing when u mentiond..."If this happened every time profanity escaped my mouth, I do not believe I would be here today."

Haha.. thanks for the inspiration... hahaa...
Bkc to my drawing board!!..
Reply
:icontomo2k4:
tomo2k4 Featured By Owner Feb 26, 2005   Digital Artist
This has inspired me to draw something similiar. Thanks.
Reply
:icontelemanius:
Telemanius Featured By Owner Feb 13, 2005
Christ, reminds me of the infamous pic from Rotten.com. If you haven't seen it, I DON'T suggest you go looking for it. Basically, it's a guy who blew his face away with a shotgun. My friend's dad is a cop and he saw something like that in real life. The most fucked up part is that he seems to enjoy telling stories about it.
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Feb 13, 2005  Hobbyist Digital Artist
Haha... its actually interesting.. eventhough its grotesque... I find it... nice in a way...
Call me sadistic or something... but i still squirm at the sight of real warm fresh blood out of a DEAD body.. not life..

and,.... ewwww.. the worst is the sight of maggots in the flesh... YUCKKKK!!!!!....
Reply
:iconjubame:
jubame Featured By Owner Oct 13, 2004
Ouch!!
Reply
:iconmoefoe:
moefoe Featured By Owner Oct 13, 2004  Hobbyist Digital Artist
Hahaha.... Got someone to feel THE PAIN!!.. hahaha
Reply
:iconukitakumuki:
ukitakumuki Featured By Owner Oct 12, 2004  Professional Digital Artist
BWha!!! U should cg it !!!!!! knn lol
Reply
Add a Comment:
 
×





Details

Submitted on
September 21, 2004
Image Size
510 KB
Resolution
1025×725
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
3,848
Favourites
128 (who?)
Comments
63
Downloads
362
×